U Beranama je završeno takmičenje u preduzetničkim idejama “Elevator Pitch”, koje se realizuje u okviru projekta “Žene preduzetnice u nauci” finansiranog od strane Ambasade Sjedinjenih Američkih Država u Podgorici, kroz Program malih grantova Demokratske komisije, koji između ostalog, ima za cilj da podrži rodnu ravnopravnost i osnaživanje žena u političkoj i ekonomskoj sferi.
Nakon predstavljanja osam od deset STEM preduzetničkih ideja na kojima su učesnice projekta radile tri mjeseca uz mentorsku podršku, petočlani žiri sastavljen od stručnjaka iz oblasti preduzetništva ocijenio je ideje i dodijelio tri novčane nagrade.
Nagrada za treće mjesto je 2500, nagrada za drugo mjesto je 3500 dok je nagrada za prvo mjesto 5000 dolara.
U okviru projekta “Žene preduzetnice u nauci”, trideset žena iz 11 crnogorskih opština (Podgorica, Andrijevica, Ulcinj, Bar, Berane, Cetinje, Kolašin, Mojkovac, Bijelo Polje, Rožaje, Žabljak), starosti od 18 do 35 godina, bilo je u prilici da razvijaju sopstvene biznis ideje.
Događaj je otvorila ambasadorka SAD-a u Crnoj Gori Džudi Rajzing Rajnke.
Ambasadorka se zahvalila učesnicama u projektu i istakla važnost neformalnog obrazovanja, kao što su obuka i mentorska podrška pružena kroz ovaj projekat. Ona je takođe dodala da ovakve prilike ženama daju šansu da se umreže i ostvare kontakte važne za započinjanje biznisa i uspjeh u poslovanju. Ambasadorka Rajnke je naglasila da je raduje što je u SAD, ali i širom svijeta i regiona, procenat žena u biznisu u porastu, a da žene svakako imaju sposobnost i kapacitet da uspiju u različitim poslovima, uključujući one u STEM oblastima.
Andrija Nikolić, koordinator projekta ispred organizacije PRONA podsjetio je da su učesnice projekta radile sa pet mentora na svim segmentima razvoja ideje, počev od izrade biznis plana, zatim potreba koje ideja targetira, tržišnog potencijala, analize konkurencije, plana realizacije, zaključno sa javnim nastupom.
„Preduzetništvo doprinosi razvoju ekonomije, a poslednjih godina primjetan je trend porasta broja programa koji su okrenuti ženskom preduzetništvu. Upravo jačanjem preduzetništva jačamo ekonomiju zemlje. Žene su kreativne i razumiju potrebe potrošača ali im je potrebna snažna mreža podrške kako stručna tako i finansijska“ kaže Nikolić.